dinsdag 8 december 2009

Top 10 2009



Het is altijd de gewoonte voor het eind van het jaar een top 10 van beste cd`s samen te stellen en daar doe ik dan ook aan mee. Het afgelopen jaar heeft wat mij betreft niet echt veel top cd`s gebracht ondanks een gigantisch aanbod. We werden overspoeld met death metal wat absoluut mijn pakkie aan niet is het is vaak slecht geproduceerd en grunts zijn bij mij uit den bozen .Ook veel cd`s blinken uit doordat het eenheidsworst is, het klinkt allemaal hetzelfde. Ook alternatieve bands zoals Porcupine Tree, Opeth of Kevin Townsend kunnen mij niet boeien en vind ik overgewaardeerd. Maar gelukkig zijn er nog genoeg alternatieven naast al die rommel als Nick en Simon, Jan Smit, Frans Bauer of de Toppers.


1. DGM - Framed

2. Dream Theater - Black Clouds and Silver Linings

3. Redemption - Snowfall on Judgement Day

4. Candlemass - Death Magic Doom

5. Winger - Karma

6. Pathosray - Sunless Skies

7. Shadow Gallery - Digital Ghosts

8. Chickenfoot - Chickenfoot

9. Megadeth - Endgame

10.Rammstein - Liebe ist fur alle da
Beste nummer op cd:
Status Minor - Dialog
Winger - Witness
Pathosray - Poltergeist
Wasp - Godless Run
Shadow Gallery - Pain
Twin Spirits - The Forbidden City
Candlemass - House of Thousand Voices
Dream Theater - A Nightmare to remember
Prymary - The Enemy Inside

Geen opmerkingen: