dinsdag 1 december 2009

Drukke Sinterklaasloop


Het lijkt elk jaar maar drukker te worden bij de Sinterklaasloop in Bolsward, 237 deelnemers waren er gisteravond maar liefst. Onder uitstekende weersomstandigheden kon men een rondje Bolsward lopen van 7.7 kilometer. Natuurlijk werd er in het donker gelopen maar de organisatoren van LAB hadden op verschillende plaatsen hun mensen staan en ook de politie hield een oogje in het zeil. Bij het inlopen had ik wat last van lichte maagkrampen dus moest ik noodgedwongen wat rustiger starten maar hier kwam ik na enkele minuten gelukkig wat overheen. Ik kon er een lekker tempo inhouden en wist in de laatste kilometer nog wat lopers in te halen. Ik finishte in 31.22 goed voor een 22e plaats, niet slecht voor een 50 plusser tussen al die snelle mannen die aan de start stonden. Gemiddeld had ik 14.7 kilometer gelopen en dat was natuurlijk prima. Dit bied ook weer perspectieven voor een snellere tijd op de halve marathon.

Geen opmerkingen: