zaterdag 28 november 2009

Pittige Slachterin!

Vandaag de eerste halve marathon na de marathon van Terschelling en na twee weken gerichter trainen eens kijken waar ik sta op deze afstand. Een eindtijd van 1uur32 leek mij deze week een prima doel maar de weersberichten voor deze dag voorspelden niet veel goeds, regen en een harde wind. Het open parcours over Kubaard, Hidaard, Reahus en Easterein is dus erg pittig onder deze omstandigheden. Gelukkig hadden we veel mazzel met de regen want onder het lopen bleef het droog maar de wind was hard en hadden we grotendeels tegen.
De eerste 2 kilometer naar Kubaard liet ik me lekker meevoeren door de wind in de rug maar na Swarte Beien was dit over en begon het bikkelen. Ik had wel de macht om regelmatig het kopwerk te doen in het groepje waar ik liep maar het was zwaar. De eerste 5 kilometer waren in 21.44 gegaan maar de tweede 5 kilometer had een minuut meer gekost door de wind. Richting Reahus kwam de wind van opzij en dat was lastig lopen, toch kon ik aardig tempo houden. Na 13 kilometer kregen we eindelijk wat kilometers de wind in de rug en ging het tempo omhoog. Achteraf wat te hoog voor mij want na het keren richting Easterein had ik een klein dipje ( misschien ook wat teveel kopwerk gedaan eerder in combinatie met de latere tempoversnelling) en weer was het tegen de wind in lopen. De laatste 2 kilometer kon ik toch weer wat versnellen maar was weer blij in Wommels te zijn. De eindtijd werd 1.33.44 en daar was ik toch wel tevreden over, met iets gemakkelijker omstandigheden en nog wat meer inhoud voor de laatste kilometers komt de 1uur30 wel weer in zicht.

Geen opmerkingen: