donderdag 31 december 2009

Oudejaarsloop Den Helder







Vanmorgen heb ik deelgenomen aan de Oudejaarsloop in Den Helder. Ik was er al een paar jaar niet meer geweest maar nu dus wel weer. Normaal is dit al een pittige loop van 10 kilometer door de vele klimmetjes over de duinen en een stuk strand, vandaag was het allemaal nog eens zwaarder doordat het parcours op de nodige plaatsen glad was door sneeuw en bevroren paden.
Het was weer behoorlijk druk bij deze loop want veel lopers van SV Noordkop nemen deel en de organisatie is altijd prima daar. De start was moeilijk doordat er maar over een smal pad gelopen kon worden en men gelijk al rekening moest houden met gladde stukken. Ik besloot het maar enigzins rustig aan te doen maar ongemerkt nam het lopen toch veel energie. De stijle beklimming bij Fort Kijkduin was er nu niet zodat we met een omweg naar de duinen moesten, dus meer vals plat omhoog. Hierna was het glibberen richting duinopgang en naar het strand.
Het strand was redelijk goed te belopen hoewel er enkele stukken water omzeild moesten worden. Na een mulle strandopgang ging het weer de duinen in met veel geglibber en de ene klim na de andere. Ik kon wel aardig tempo blijven lopen en de laatste kilometer nog wat aantrekken over een schoon pad. Ik finishte in 43.21, goed voor de 5e plaats bij de 50 plussers.
Al met al was ik wel redelijk tevreden over mijn lopen maar een beter parcours had zeker tot een veel snellere tijd geleid.

Geen opmerkingen: