dinsdag 5 januari 2010

Muse - The Resistance


Sinds enkele weken is deze rockliefhebber helemaal in de ban van de britse band Muse. Ik moest nooit zoveel hebben van al die moderne engelse bandjes maar de muziek van Muse heeft me helemaal gepakt. Hun laatste cd The Resistance start met Uprising een recht toe recht aan stamper waarvan het refrein als je het hebt gehoord niet meer loslaat. Zanger Matt Bellamy heeft een intrigerende falsetstem en is een prima gitarist die ook nog eens uitstekend op de piano uit de voeten kan. De muziek van Muse kun je gerust bombastisch noemen doordat af en toe een Queengeluid om de hoek komt kijken.
Het titelnummer is een van mijn favorieten mede door het prachtige refrein. United States of Euresia is op en top Queen mede door de koortjes in dit nummer. Unnatural Selection en MK Ultra zijn meer recht toe recht aan rocknummers en luisteren heerlijk weg.
Het uit drie stukken bestaande Exogenis Symphony laat horen dat deze band van alles op muzikaal gebied kan samenvoegen, dit is pure kunst. Wel moet ik zo eerlijk zijn dat je dit te gek of helemaal niks vind.
Het is lang geleden dat ik naast de rockmuziek die ik mooi vond iets anders op muziekgebied kon beluisteren! Ik heb me nu nog meer verdiept in het muzikale verleden van Muse met de cd Absolution als aanrader naast deze geweldige The Resistance.

Geen opmerkingen: