zaterdag 23 januari 2010

Halve marathon van Tzum


Vandaag was de eerste loop in het nieuwe jaar voor mij met de halve marathon van Tzum. Het plan was om bij een goede tussentijd op de 5 kilometer voor 1uur30 te gaan. Het was erg koud want het vroor en de wind deed het nog kouder aanvoelen. Van te voren kregen we te horen dat het parcours aangepast was vanwege sneeuwresten op het parcours. Nu liep het parcours langs de gehuchten Hinnaard en Iens. De eerste 5 kilometer ging binnen de 21 minuten dus binnen het schema van 1uur30. Het was wel pittig tegen de koude wind in maar mijn beide metgezellen zorgden voor een goede afwisseling. De 10 kilometer tussentijd was 41.44 en die van de 15 1uur03 dus prima op schema. Het laatste stuk van Winsum naar Tzum is altijd een zwaar stuk van wege zijn vele bochten. Het 20 kilometerpunt wordt in 1.23.45 gepasseerd dus tijd genoeg om binnen de 1uur 30 te finishen, alleen bij het passeren ervan had ik al lang gezien dat het nog veel verder was naar de finish dan 1 kilometer. We finishen in 1.32.19 dus een teken dat de afstand veel langer was! Toch wel jammer want nu had ik geen enkele indicatie of ik binnen de 1uur30 gefinisht zou zijn. Maar goed ik had prima gelopen en met de nodige training kan ik nog wel verder komen.

Geen opmerkingen: