donderdag 20 mei 2010

Bosloop Wijnjewoude

Na de 30 kilometer van Oenkerk was ik zo stijf als een deur maar na twee dagen een rustige 10 kilometer gelopen te hebben voelde het al weer veel beter aan. De plannen waren om woensdagavond in Wijnjewoude een 10 Engelse Mijlen te gaan lopen. Na een hele dag werken had ik het behoorlijk in de benen maar toch wilde ik de bosloop niet missen. Het was fantastisch mooi loopweer op deze avond en het parcours is prachtig want we lopen grotendeels door het bos. Na een kilometer deels door Wijnjewoude gaan we het bos in. Al snel is het lopersveld door elkaar geschud en ik loop tussen het select aantal lopers die de langste afstand loopt. Het loopt best wel lekker en de tussentijd op de 10 kilometer is met 42.30 heel bevredigend. Ik heb steeds een paar honderd meter voor me twee lopers in het zicht en door het tempo te verhogen kom ik steeds dichterbij. Na 15 kilometer zit ik er niet ver meer achter,zet weer even aan en weet zowaar bij hun te komen. Als we vlak bij de finish zijn probeer ik er nog langs te komen maar een van hun laat me niet binnendoor komen en zodoende eindig ik net achter hun. Toch ben ik zeer content met mijn lopen en de eindtijd van 1.09.13.

Geen opmerkingen: