zondag 9 mei 2010

Jublieumloop SV Friesland!




Afgelopen zaterdag was de jubileumloop van SV Friesland over de langste straat van Nederland, de karakteristieke Oudebildtdijk. Een loop over 30 kilometer met start in Oude Bildtzijl en finish in Sint Jacobaparochie. Ik ben zelf al 15 jaar lid van deze loopvereniging en moest natuurlijk deel nemen aan die 30 kilometer. Ik had doordat ik geen voorjaarsmarathon in de planning had weinig lange duurlopen gedaan dus het zou een zware klus voor me worden. Met als doel een tijd van rond de 2uur30 te gaan lopen liet ik me niet opjagen door andere lopers en koos voor mijn eigen tempo. Het eerste uur ging toch iets te hard want ik had precies 13 kilometer gelopen maar de wijdse Bildtse omgeving en het voor mij lekkere frisse weer was debet daaraan.
Na een kilometer of 18 ging het als verwacht toch wat minder en moest ik het tempo wat laten zakken. We kregen na een kilometer of 23 ook wat wind tegen maar veel zwaarder werd het er niet door. Na terugkomst in de Westhoek moesten we via een schelpenpaadje terug naar Sint Jacobaparochie en kreeg ik zowaar weer wat de geest om tenslotte te finishen in een tijd van 2.25.07. Al met al was ik best wel tevreden met deze tijd. Na de loop hadden we nog een fantastisch feest van SV Friesland met oa. optredens van Sido Martens en Sieb van de Ploeg.
Een zeer geslaagde loop en zeker voor herhaling vatbaar, ik denk er zelfs over om a.s. zaterdag in Oenkerk weer 30 kilometer te gaan lopen.

Geen opmerkingen: