zondag 16 mei 2010

Statenloop Oenkerk

Net als vorige week nam ik zaterdag deel aan een 30 kilometerloop in Oenkerk. Vorig jaar had ik deze loop al gedaan als voorbereiding voor de marathon van Amersfoort en had toen genoten van het prachtige parcours. Nu dus zomaar als lange duurloop aangezien ik daar door de week niet aan toe kom op dit moment. We hadden lekker weer om te lopen een schraal zonnetje en niet al teveel wind. Ik stond tussen ongeveer 20 deelnemers aan deze afstand maar spoedig kwamen we tussen lopers van de kortere afstanden te lopen die voor ons gestart waren.Ik liep eigenlijk al meteen alleen op mijn afstand want de lopers voor mij liepen mij te hard en achter mij te langzaam. Toch kreeg ik gezelschap na ongeveer 5 kilometer van een loper die ook deze afstand liep en we hadden ongeveer hetzelfde tempo van 12.5 kilometer per uur.
Het was maar goed dat ik deze loop al eens eerder gedaan had want ik wist hem en nog een andere loper rond het 20 kilometerpunt te behoeden van fout lopen. we moesten namelijk nog een extra rondje lopen over Hardegarijp. Het eerste anderhalve uur had ik wel lekker gelopen maar hierna begonnen de bovenbeen spieren aardig op te spelen en moest ik onderweg af en toe stoppen om te rekken en strekken. De laatste kilometers naar de finish toe was het continue draaien en keren over verschillende paden maar via een bosweg kwam ik uiteindelijk toch weer terug bij de finish in een tijd van 2.27.35. De tijd viel me niet echt tegen maar de laatste kilometers had ik niet echt lekker gelopen.

Geen opmerkingen: