vrijdag 8 oktober 2010

Alter Bridge 3


Als je al twee fantastisch cd`s hebt gemaakt is het verdomd moeilijk om met de derde cd ook succesvol te zijn. Blackbird van Alter Bridge was zo ongelooflijk goed en dus haast niet te overtreffen. Na de eerste keer beluisteren van Alter Bridge 3 bleef ik dan ook wat met een teleurstellend gevoel achter, het greep me niet gelijk bij de kladden ondanks dat er al zoveel mooie recensies waren verschenen. Maar gelukkig na de tweede luisterbeurt werd ik al een stuk enthousiaster, dit is vast een groeibriljantje! Slip To The Void begint met wat vreemde keyboardgeluiden en een wat onheilspellende sfeer maar slaat weldra om in een heavy rocknummer en de solo van Mark Tremonti is flitsend. Isolation had ik al eens eerder gehoord en vond ik gelijk al geweldig, het is een keihard rocknummer.Ghosts Of Days Gone was een van de nummers waarover ik eerst niet enthousiast was maar na de zoveelste luisterbeurt vind ik het al een stuk beter mede door de sfeerwisseling later in het nummer. All Hope Is Gone is zo`n typische Alter Bridge nummer rustig beginnend en later meer rockend met een uiterst heavy tussenstuk natuurlijk gevolgd door een heerlijk gitaarsolo. Still Remains heeft een lekkere riff, een herkenbaar refrein en een heerlijk stukje gitaarpicking van Tremonti. Make It Right is een lekker meezingbaar nummer wat live het goed zal doen. Wonderful Life is een rockballad met geweldige zang van Myles Kennedy. I Know That Hurts is weer een lekkere vlotte rocker met geweldig refrein, heerlijk. Dan een van mijn favorieten het heerlijk duistere Show Me A Sign met heerlijke gitaarsolo. Fall Out is ook een van mijn favorieten, ik vind zowiezo de laatste nummers het beste op deze cd! Breath Again is weer zo`n mooie ballad en zo mooi gezongen. Coeur D`Aleine is een machtig heavy nummer en heerlijk catchy. Life Must Go On is weer zo`n geweldig pakkend nummer waar deze band gewoon patent op heeft. De afsluiter Words Darker Than Their Wings sluit deze cd grandioos af wat een geweldig mooi nummer. Veel nummers dus op deze cd maar hij wordt na elke luisterbeurt beter. Alter Bridge blijft mijn favoriete band.

Geen opmerkingen: