donderdag 11 november 2010

Alter Bridge - Live in Amsterdam


Na het verschijnen van Alter Bridge 3 was voor mij een ding duidelijk, deze fantastische band moest ik weer live gaan zien. Afgelopen maandag stonden ze weer in HMH in Amsterdam en was het wachten op wat komen zou. Ik had ditmaal een plaatsje mooi vooraan en had goed zicht op alles wat voor me zou gaan gebeuren. De band begon met Slip to the void het openingsnummer van hun laatste cd en de stemming zat er al gelijk al in. Jammer dat waar ik stond het basgeluid van Brian Marshall wat overheerste maar dat werd gaandeweg het concert beter. Buried Alive en Before Tomorrow Comes zijn pakkende nummers en worden door alle fans rond mij keihard meegebruld. Coeur D`Alene is een van mijn favoriete nummers op AB3 en hij wordt verdomd nog gespeeld ook. Brand New Start en White Knuckles worden weer volop meegebruld om dan even in wat rustiger vaarwater te komen met All Hope Is Gone. Metalingus is weer headbangen geblazen en Tremonti is weer in topvorm, wat een gitarist! Ghost of Days Gone By klinkt live wat harder op de cd en Broken Wings is weer even kippevel, wat een mooi nummer blijft dat toch. Ties That Binds is vet hard met super solo van Tremonti en Coming Home is weer meebleren geblazen. Na One Day Remains weer een nieuw nummer I Know It Hurts een echt livenummer. Na Come To Life komt de kraker van de avond Blackbird en wat wordt dit nummer super gespeeld! Gave soli van Miles en Mark. Watch Over You wordt acoustisch gespeeld en dat zorgt voor een fraaie afwisseling. Dan wordt Miles voor een blok gezet door het voor mij onbekende nummer Halllujah te spelen en hij doet dit met verve. Het nummer wordt door veel mensen meegezongen maar ik kan er niet erg enthousiast over wezen had er liever een ander rocknummer voor gehad.Gelukkig maakt Open Your Eyes alles weer beter want dat klinkt gewoon weer vet lekker. De toegiften zijn het super heavy Isolation met spetterende solo van Mark en Rise Today met ook weer Tremonti in een geweldige vorm.

Zo eindigd een voor mij super concert van Alter Bridge, jammer van het niet altijd geweldige geluid, het nummer Hallelujah maar verder geen klagen.Geweldige band!

Geen opmerkingen: