zondag 14 november 2010

DGM - Synthesis


De italiaanse prog metal formatie DGM maakte in 2009 de voor mij beste cd getiteld Frame. Ik werd kortgeleden dan ook erg enthousiast toen ik hoorde dat ze een live dvd gingen uitbrengen plus een verzamel cd van hun beste nummers. Om maar met de deur in huis te vallen de dvd valt erg tegen, niet vanwege de muziek en uitvoering ervan want die is geweldig maar vanwege de manier waarop het concert in beeld is gebracht. Of dit komt doordat het door een italiaanse regissseur is gedaan weet ik niet maar het is soms niet om aan te zien. Het zijn weer typisch van die adhd beelden waarbij je ogen geen rust krijgen maar het ergste is nog dat de regisseur er af en toe wat effecten tussendoor gooit die nergens op slaan. Ook wordt het concert bij de eerste nummers onderbroken door backstagebeelden waarbij het geluid van zeer matige kwaliteit is. Tenslotte is het concert aan de korte kant en mis ik oud materiaal van de band wat jammer is als je ze nog niet goed kent. Als je een jubileum viert als band moet je er wat moois van maken en er wat geld tegen aan gooien en niet zo een puinhoop van maken. Doodzonde van de muziek die deze prima band maakt! De cd die erbij zit is voor mij meer genieten omdat ik veel nummers nog niet kon maar die kan de vieze smaak helaas niet wegnemen.

Geen opmerkingen: