zaterdag 13 november 2010

Marderhoekloop Oudemirdum


Een week na de succesvolle marathon op Terschelling en 6 dagen rust had ik wel weer zin om een loopje te doen en dat was vandaag in Oudemirdum. Vanmorgen had ik bij het opstaan het erg in de rug en moest ik me toch even bedenken of ik zou gaan lopen. Ik besloot toch naar Gaasterland af te reizen in de hoop dat door wat beweging het beter zou gaan. Het was flink druk in het Fonteinbos waar de start was van 5,10 of 16 kilometer. Bij het inlopen voelde ik de rug wel wat maar het ging gaandeweg wel beter. Ik zou de 16 kilometer gaan lopen, een mooie ronde door Gaasterland en deels door het bos. De eerste 5 kilometer ging in iets meer dan 22 minuten en dat was prima. Het 10 kilometerpunt werd in precies 45 minuten gepasseerd en het liep op wat stijve kuiten na wel lekker. Ik werd bijgehaald door 2 lopers die aan het trainen waren voor de marathon van Urk naar Zwolle en die liepen een pittig tempo. Ik kon mooi aanhaken en we kwamen alweer snel in Het Fonteinbos met een kort klimmetje erin. Ik finishte na 16 kilometer in 1.12.06 en daar was ik dik tevreden mee!

Geen opmerkingen: