zondag 30 oktober 2011

Ronde van Ried





Afgelopen zaterdag was de Ronde van Ried en dat was de laatste kans om nog wat kilometers te maken voor de marathon van Terschelling. Tot nu toe was de voorbereiding voor deze marathon niet echt geweldig verlopen. Die paar keer dat ik een training van 30 kilometer op het programma had staan kon ik deze niet of met pijn en moeite volbrengen ondanks een niet al te hoog trainingstempo. Maar goed ik laat me niet zo snel van de wijs brengen en we zien volgende week wel hoe het gaat. Terug naar afgelopen zaterdag, we wisten al van te voren dat de afstand 22 kilometer was dus mooi lang. De start was wat chaotisch op het smalle bruggetje bij Bloemketerp maar eenmaal Franeker uit konden we wat op gang komen. Ik kreeg al snel gezelschap van Thierry Groen een voor mij prima loopmaatje qua tempo en adoratie voor het lopen. De route over Donjum, Tzummarum, Ried, Slappeterp, Peins en Schalsum is overbekend voor mij en omdat het lekker rustig loopweer was ging alles zeer relaxt. We liepen een tempo van 13 kilometer per uur en dat was precies wat ik in het hoofd had gehad. Na verloop van tijd kwamen er nog twee lopers bij ons en hadden we een mooi ploegje. Bijna in Franeker terug bleek dat de totale afstand wel meer als 22 kilometer was maar goed die meters konden er nog wel bij.

Ik finishte in 1uur 45 en was daar zeer tevreden mee.

Geen opmerkingen: