maandag 7 november 2011

Berenmarathon Terschelling









Weer heerlijk gelopen marathon op Terschelling!

Het was een geweldige dag afgelopen zondag bij de voor mij alweer 15e Berenloop op Terschelling. Ik zou weer de hele marathon gaan lopen want dan kun je het meest genieten van dit mooie eiland! Ik was vooraf erg onzeker geweest over hoe het zou gaan want de lange duurlopen waren niet al te geweldig verlopen. Maar goed de laatste halve marathon ging prima dus dat gaf me weer wat meer vertrouwen. Het weer was ideaal om te lopen,de korte broek kon aan en verder niet teveel bovenkleding. De eerste kilometers gingen allemaal onder de 5 minuten maar dat zegt natuurlijk niks,dus maar een beetje op mijn hartslag gaan letten. Ik liep eerst in een groepje die 4.45 de kilometer liep maar een hartslag boven de 160 deed me besluiten het iets rustiger aan te doen zodat ik steeds meer in een lekkere cadans kwam te lopen. Na kilometer 15 en een eerste Squeezy kon ik met een hartslag van 155 de nodige kilometers onder de 5 minuten blijven lopen. In de duinen was het heerlijk lopen en langzamerhand kregen we wind wat gunstiger dus schuin in de rug. Ook het zonnetje kwam er wat door en tot 30 kilometer geen problemen. Na een goede verzorging op naar het strand wat in hield dat de klim omhoog maar even rustig aan moest omdat ik als de dood was dat het in mijn hamstrings zou schieten. Het strand was niet best om te lopen, erg mul zand, maar even een tempo lager daar zou ik later wel weer pofijt van hebben. Na het verlaten van het strand ging het al snel wat beter al dreigde het een keer weer in de hamstrings te schieten maar dat kon ik door wat te strekken voorkomen. De laatste kilometers over de Longway duurden een eeuwigheid maar het zien van de Brandaris gaf nog energie om wat te versnellen (in gedachte)
En ja hoor daar was het finishdoek waar ik een eindtijd van 3.25.20 liet noteren. Ik was super tevreden daarover ook omdat ik op de laatste kilometers na lekker gelopen had. Tijdens de prijsuitreiking kreeg ik nog en fles wijn i.v.m. de 15e keer dat ik deelgenomen had aan deze loop.
Het was weer een geweldig mooie dag geweest en het blijft de mooiste marathon van Nederland!

Geen opmerkingen: