zaterdag 21 januari 2012

Makkumer Wintertrimloop


Vandaag kon ik na een afwezigheid van meer dan 10 jaar eindelijk weer eens deelnemen aan de Makkumer Trimloop. Ik had al begrepen dat het parcours jaren geleden al veranderd was dus het zou eigenlijk helemaal nieuw voor me zijn. Natuurlijk is het stuk door het natuurreservaat en over het strand bij de Holle Poarte mij wel bekend van de campinglopen die altijd in makkum werden gehouden. Het was voor de start niet al te best weer, regen en een straffe wind. Toch was de opkomst zo te zien prima en dat is leuk voor de organiserende voetbalvereniging. De eerste kilometer richting Wons hadden we de wind mooi schuin in de rug maar daarna was het gelijk pal tegen de wind in en stonden we haast stil. Gelukkig was dit maar van korte duur en waren we weer snel in het dorp alwaar we over het dijkje moesten. Het was daar even uitkijken want het trapje was spekglad. De 5 kilometer lopers moesten daarna weer terug naar het dorp en wij liepen richting en door het natuurgebied waar het erg nat was. Hierna liepen we naar de Holle Poarte en vandaar over het strand. Het was daar niet mogelijk om droge voeten te houden overal plassen. had ik de eerste kilometers echt moeite om tempovast te lopen, na 5 kilometer ging dit een stuk beter mede omdat ook de wind wat gunstiger stond.


Ik kon nog wat aanzetten en zag dat het 10 kilometerpunt nog niet de finish was. Ik klokte daar 44.26. Nog 300 meter naar de finish en we waren er. Het was toch wel pittig geweest maar qua tijd mocht ik niet ontevreden zijn!

Geen opmerkingen: