zondag 22 januari 2012

Bikkelen bij 10 EM Sint Annaparochie!


Vanmorgen was het nog droog dus besloten om naar Het Bildt af te reizen voor de 10 Engelse Mijlen want voor Apeldoorn kon ik nog wel wat kilometers volbrengen. Jammer genoeg begon het alweer snel te regenen en trok de wind behoorlijk aan. Er waren ruim 150 lopers en dat viel niet tegen voor een loop op zondag en het slechte weer. Het was even afwachten hoe de beentjes zouden aanvoelen na de loop op zaterdag. Na een stukje woonwijk en bos in Sint Annaparochie ging het richting Berlikum. Het viel niet mee tegen de wind op en ik liet me terugzakken naar een mooi groepje. Na Berlikum was ik al blij dat ik kon aanhaken tot het moment dat we richting Beetgum de wind mee kregen.In al mijn optimisme trok ik er even aan maar het was nog wel ruim 6 kilometer naar de finish. We kregen weer terug naar Berlikum de wind weer pal tegen en ik was blij dat ik af en toe uit de wind werd gelopen door mijn metgezel.

De laatste 3 kilometer naar Sint Annaparochie was het bijten mede omdat het laatste stuk ook nog eens door waterplassen gewaad moest worden. De sprint die mijn groepsgenoten nog even op het programma hadden staan liet ik maar mooi aan me voorbij gaan, ik was er wel klaar mee!
Eindtijd 1.14.01 over 16.3 kilometer.

Geen opmerkingen: