woensdag 16 januari 2008

Overdenkingen!


Elk jaar is er op televisie het programma de top 2000 en dan is het weer genieten van al die hits die je in dik 35 jaar hebt meegekregen. Ik ben dan ook blij dat er nog steeds een hoop goede rocknummers de revue passeren met o.a. Deep Purple, Led Zeppelin en Queen. Opvallend is dat er nog weinig nummers in staan van de afgelopen jaren en dat is toch wel een teken aan de wand. Ik ben inmiddels 48 en ik betrap mij erop dat ik nog steeds vreselijk kan genieten van rockmuziek, dus nog lang geen overstap naar klassiek en af en toe nog eens lekker luchtgitaarspelen als mijn vrouw of kinderen het niet zien. Ik heb ook helemaal niets met de top 40,50 muziek die je op de radio hoort, laat staan dat ik zo`n zender aan zal zetten. Je kent meer dan drie kwart van de artiesten niet eens die in die hitlijsten staan. Er wordt mijn inziens tegenwoordig weinig goede muziek meer gemaakt. Neem nu al dat nederlandstalig gekweel met Jan Smit, Frans Bauer, Nick en Simon, ik wordt er ontoepasselijk van. Wel heb ik waardering voor de betere nederlandse bands als Blof en zo, die kunnen tenminste nog fatsoenlijke muziek maken. Ook ergelijk zijn al die uit de computer gebraakte dansversies van prachte nummers van bekende artiesten of al die eendagsvliegen van Idolspubers waarvan je gelukkig na een tijdje niets meer hoort. Mooi ik zet nog maar even de nieuwste cd van die oude lullen van The Scorpions op ( dik in de vijftig die mannen maar spelen kunnen ze nog!) en sluit dit stukje af.

1 opmerking:

Anoniem zei

hahaha maar je kent wel de namen van al die vreselijke Nederlandstalige shitzangers (zanegers????)