zondag 10 februari 2008

Schoorl, Lente in februari

Het was vandaag zo`n dag dat iedere hardloper z`n loopschoenen aan zou trekken om de nodige kilometers te gaan hardlopen. Het was compleet voorjaar en dat was te merken aan al die mensen die erop uittrokken om van het weer te genieten. Ik koos vandaag ervoor om in Schoorl de Safari Groet uit Schoorlrun te gaan lopen. De te lopen afstand 30 kilometer door het werkelijk schitterende natuurgebied rond deze Noord-Hollandse plaats. Vanmorgen met enkele bevriende SV Frieslandleden naar Schoorl gereden om via enkele sluipweggetjes vlak bij de sporthal in Schoorl aan te komen. Er stonden ruim 960 lopers aan de start van deze afstand en ik besloot weg te gaan op 2uur30 want ik had als voorbereiding slechts een duurloop van twee uur gedaan en in topvorm was ik beslist nog niet! De hele meute ging zeer gedisciplineerd van start vanuit de enigzins smalle startvakken maar na twee minuten kon ik werkelijk gaan hardlopen.
Na enkele kilometers door Schoorl konden we de prachtige natuur in met gelijk een stadig omhoog lopende weg richting het duingebied. Gelukkig konden we af en toe ook wat afdalen maar ik kon een constant tempo lopen van net onder de 5 minuten de kilometer. Wel had ik mij veel te warm aangekleed en dat is niet bevordelijk voor je presteren. Rond kilometer 16 een klein dipje maar na de verzorgingspost en het afscheiden van de 21 kilometer lopers ging het wat beter. De kilometers die ik nu moest lopen waren nieuw voor mij met zelfs een pad over boomschorssnippers wat zwaar liep. Na 25 kilometer ging het wat ik wel verwacht had een stuk zwaarder en dreigde een tijd van boven die 2.30. Gelukkig liepen de laatste twee kilometers wat naar beneden en op karakter ging het naar de finish. Eindtijd 2.28.03, ik moest tevreden zijn hiermee want het was pas mijn 2e lange duurloop.Na mij kwamen er nog ruim 700 lopers binnen op deze afstand! Prachtige loop en een dag om van te genieten!! Voor alle uitslagen zie hier

1 opmerking:

Roadrunner-69 zei

mooie eindtijd.
Het lijkt wel of heel bloggen nederland naar schoorl getrokken was