vrijdag 15 februari 2008

Uit de oude doos: Culprit


Vorige week kreeg ik van een vriend een cd met allemaal gedigitaliseerde versies van Heavy Metalnummers uit de jaren 80 en 90. Hierop stond ook het nummer Players van de Amerikaanse band Culprit. Toendertijd verscheen dit nummer op de verzamelplaat US Metal, samengesteld door Mike Varney een metalliefhebber en zelf ook gitarist.

Toendertijd heb ik ook de lp van Culprit aangeschaft en het was een van mijn lievelings platen.

De bandleden waren Iron Maidenfans en dat is enigzins terug te horen in hun muziek. Liefhebbers van gitaarsolo`s komen ook aan hun trekken op deze plaat. De meeste nummers zijn behoorlijk uptempo maar toch afwisselend. Sirenes luiden Guilty as Charged in een lekker snel nummer en een van de beste nummers op deze plaat. Ice in the Back heeft twee heerlijke gitaarsolo`s en is ook een vlot nummer. Steel to Blood begint met wat roffelwerk van de drummer en is midtempo.I Am kent de overbekende Iron Maidenloopjes en luistert lekker weg.

Ambush is een langzamer nummer en geeft wat afwisseling tussen al die snelle nummers.

Tears of Repentance is een van mijn lievelingsnummers, snel en bevat heerlijk gitaarwerk.

Same to you kent een bluesy intro waarna het overgaat in een heerlijk rockend nummer.

Fight Back is weer Iron Maidenachtig waarna Players de plaat schitterend afsluit. Dit als ballad beginnend nummer is een echt heavy metal klassieker.

Voor die tijd was dit een geweldige plaat maar ook nu mag ik er nog graag naar luisteren !

Geen opmerkingen: