woensdag 20 februari 2008

Volbeat, Metallica meets Elvis!


Ik kan de laatste tijd niet meer stilzitten als ik de cd van de Deense band Volbeat Rock the Rebel Metal the Devil opzet. Wat een lekkere muziek is dit toch! Met name de nummers The Gardens Tale, You or Them, River Queen, Mr & Mrs. Ness, Devil or the blue Cat`s Song knallen je boxen uit!! Hoe moet je de muziek van deze band beschrijven? Groovy vind ik wel een goed woord, een mix tussen Metallica, Elvis,countrymusic en Life of Agony. Deze cd werkt echt verslavend, eerst denk je dit is mijn pakkie niet aan maar de doorzetters zullen op een gegeven moment verslaafd raken aan deze op zijn manier best wel originele sound. Toch wel grappig dat naast mijn voorkeur voor progressieve rock zo`n cd je bij de kladden pakt.
Inmiddels schijnt er ook een dvd te zijn van deze band dus daar moet ik maar eens op naar zoek.

De concerten waren volgens de recescenten te gek.

Geen opmerkingen: