zaterdag 18 oktober 2008

Fytris prestatieloop







Vanmorgen naar Zwaagwesteinde geweest voor de Fytris prestatieloop. Het was nog even afwachten welke afstand ik zou lopen na de 30 kilometertraining van gisteren. De benen voelden echter prima aan vanmorgen dus gekozen voor de langste afstand ( 20 volgens de organisatie maar volgens velen langer). Het leken miezerige omstandigheden te gaan worden in eerste instantie maar vlak na de start kwam het zonnetje er zowaar bij en werden de omstandigheden ideaal om te lopen. het parcours van deze loop is niet snel omdat er nogal veel natuurpaden tussen zitten maar wel erg mooi. Na een behoudende start voelde het zodanig goed aan dat ik het tempo wat op kon schroeven en viel de grote groep waarin ik liep geheel uit elkaar. Samen met een andere loper zou ik zo naar de finish lopen want voor ons zat een te groot gat om dicht te lopen. Na 15 kilometer zaten een paar pittige stukken met 1.5 kilometer voor de finish een erg slecht stuk veroorzaakt door een tractor en de vele plassen. Daar was het even doorbijten maar verder liep het prima tot aan de finish. De eindtijd werd 1.29.42. Moeilijk om in te schatten hoe er gelopen is gezien de onduidelijke afstand maar mijn gevoel over de gelopen snelheid zegt mij dat het langer dan 20 kilometer was. Ik was in ieder geval zeer tevreden over het lopen op zich. Ik werd met deze tijd 6e van de 44 deelnemers op deze afstand.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Herman,

Ik heb de route 2 jaar geleden nagefietst en kwam toen op 20,5 km
Dit in tegenstelling tot de meting van Jan Kooistra die beweert dat het 20 km is. Ik heb het vermoeden dat hij het begin of eindrondje vergeten is te meten en dat is al gauw 400 meter, dus hou het maar op 20.4 km

Groeten Otto