dinsdag 28 oktober 2008

Verkeerde voorbereiding?

In het voorjaar schreef ik mij weer in voor de marathon op Terschelling, de mooiste van Nederland! In de regel heb ik aan een schema van 12 weken voldoende om mij hier op voor te bereiden. Na de zomervakantie had ik het druk om mijn overgewicht ( toen 80 kilo ) aan te pakken,dus veel lopen maar voornamelijk 10 kilometers. Dat overgewicht ben ik inmiddels al aardig kwijt geraakt ( 74 kilo) maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat de marathontraining wat in het verdoemhoekje was geraakt. Dit alles heeft er toe geleid dat ik gisteren nog een duurloop van 35 kilometer gedaan heb, 6 dagen voor de marathon! Dit kan eigenlijk niet hoor ik iedereen zeggen maar vandaag heb ik al geen centje pijn meer! Voor de Slachte marathon liep ik de dinsdag ervoor ook nog 30 kilometer en ging die marathon in 3uur37 lang niet slecht. Ik heb er voor zondag dus best wel vertrouwen in maar weet wel dat ik niet de tijd van vorig jaar ( 3uur23) zal lopen. Wel ga ik voor een dag genieten op het mooiste eiland van Nederland!

Geen opmerkingen: