maandag 2 februari 2009

Rush - Snakes and Arrows live dvd


Ik ben al fan van de canadese band Rush sinds hun eerst lp Rush en mag wel een beetje als mijn grote liefde(naast Dream Theater)beschouwd worden.In hun eerste jaren maakten ze klassiekers als Fly by Night,Caress of Steel, 2112,A Farewell to Kings,Hemispheres,Exit Left Stage,Moving Pictures en Permanent Waves.Later ben ik even afgehaakt door enkele wat mindere cd`s maar de laatste jaren heb ik cd`s zoals Test for Echo en Signals weer aangeschaft.
Door de DVD Rock in Rio kon ik ook genieten van Rush in beeld en hun fenomenale live show.Nu is er dan de live dvd Snakes and Arrows opgenomen tijdens hun Snakes and Arrows tour waarvan het grootste gedeelte in Ahoy Rotterdam.Ik heb met verbazing zitten kijken en luisteren naar dit werkelijk prachtige concert.Het muzikale vakmanschap van dit trio is overweldigend!Drummer Neal Peart is een van de beste rockdrummers op deze aardkloot en toont dit voortdurend op zijn prachtige drumstel.Geddy Lee zanger en bassist is vocaal goed op dreef met zijn kenmerkende stemgeluid maar plukt de snaren op zijn basgitaar zoals alleen hij maar kan.Gitarist Alex Lifeson is altijd al een van mijn favoriete gitaristen geweest en ook nu steelt hij de show met briljant gitaarwerk.
De muziek is geweldig met veel nummers van Snakes and Arrows waarvan het instrumentale The Main Monkey Business mijn favoriet is maar de oudjes Entre Nous, Witch Hunt,Subdevisions, Red Barchetta(wie kent deze nog?),Free Will mogen er beslist nog zijn.Op de derde cd staan nog topnummers als The Trees en een deel van 2112 en deze is in Canada opgenomen.
Naast de al wonderschone muziek is het ook genieten van prachtige videofilmpjes die de muziek fraai ondersteunen.De band heeft ook de nodige humor want het keuzemenu van deze dvd is erg grappig gemaakt en veel voorwerpen hieruit zijn te vinden op het podium.Stonden bij de Rock in Rio dvd grote wasmachines op het podium nu staan er enkele gigantische grillen met kippen eraan!
Het is echt genieten geblazen van deze dvd en dus waar voor je geld, ik hoop dat deze band nog jaren mee gaat!

Geen opmerkingen: