zaterdag 4 april 2009

Condensloop Leeuwarden


Vandaag heb ik weer eens deelgenomen aan de halve marathon in Leeuwarden.De afgelopen week had ik weer niet veel kunnen trainen doordat ik me gewoon niet fit voelde.Gisteren onder warme weersomstandigheden had ik nog een hele rustige 10 kilometer gelopen.Vandaag was het weer een stuk frisser want de zon liet zich niet zien en er stond een pittig windje.Er was een groot deelnemersveld in Leeuwarden en dus een gezellige sfeer met veel bekenden.Ik nam me voor niet te gek snel van start te gaan en dat was ook moeilijk want de eerste kilometers heb je niet al teveel ruimte.De eerste 5 kilometer deels door Cammingaburen met zijn vele bruggetjes gingen met de wind in de rug best wel redelijk in een tijd van 21.17.Hierna gingen we natuurgebied De Kleine Wielen in en daar is het altijd mooi lopen door de natuur en langs de golfbaan.De tweede 5 kilometer gingen iets langzamer in 22.24, het 10 kilometerpunt werd in 43.41 gepasseerd.De volgende 5 kilometer liepen met 22.11 zelfs iets vlotter en zo werd het 15 kilometerpunt in 1.05.52 gepasseerd.Inmiddels hadden we de wind tegen gekregen en begon ik toch wel te merken dat het beste eraf was.Het 20 kilometerpunt werd in 1.29.18 gepasseerd.De finish werd bereikt in
1.33.49. Een maand geleden zou ik niet tevreden zijn met deze tijd maar nu had ik er vrede mee.Ik hoop nou toch weleens dat ik wat op knap zodat er weer wat pittiger en gerichter getraind kan worden.

Geen opmerkingen: