maandag 9 november 2009

Berenloop 2009


Afgelopen zondag liep ik de marathon van Terschelling, het was voor mij alweer de 13e editie van deze loop dus een traditie voor mij om deel te nemen. Het was ditmaal een mistige editie maar dat vond ik wel lekker en er stond niet veel wind dus ideaal. Na de goede voorbereiding van de Teutolauf in Duitsland had ik er wel vertrouwen in maar ja het blijft altijd een marathon.
Na eerst de massale start van de halve marathon gezien te hebben konden wij om 13.35 vertrekken. De eerste kilometers door West-Terschelling loop je nog in een grote groep maar al snel na het verlaten hiervan beginnen de eerste groepjes zich al te vormen. Ik kom in een leuke groep te lopen bij ultraloopster Gerrie Visser en tot de halve marathon loop ik daarbij.De tussentijd is 1.40.01 en daar ben ik zeer tevreden over. Helaas valt deze groep kort hierna uiteen maar ik kan prima doorlopen en al snel zitten we bij kilometer 30. Het gaat nog steeds prima hoewel de klim naar het strand bij Midsland aan Zee er even inhakt. Op het strand is het een afwisseling van mulle stukken en harde stukken maar over het algemeen valt het me niet tegen. Jammer dat het door de mist een beetje troosteloos is daar. Na de weer zware strandopgang is het bij de verzorgingspost even recupereren en wat naar binnen werken.Ik zit nog steeds op een schema van rond de 3uur30. Dan volgt nog de lange Longway ( hoe toepasselijk) waar het eerst wat stroef loopt maar ik krijg steeds wat lopers in het vizier en de kracht is er nog om wat aan te zetten. Als je dan eindelijk weer in West bent kan het niet meer stuk en bereik ik de finish in 3.23.25, een tijd waar ik zeer tevreden mee ben. Een voor mij prima gelopen marathon.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Gefeliciteerd!

eddy zei

goed gelopen herman
en een super tijd