zondag 1 november 2009

Rondweg Run Franeker







Een week voor de Berenloop wilde ik mijzelf testen op de halve marathon ( lees 20.4 kilometer) in Franeker.Proberen een tijd rond de 1uur33 lopen was het doel. De start van deze loop was voor de verandering in de binnenstad van Franeker vanwege het 100 jarig bestaan van de elfsteden. Na het verlaten van de binnenstad was het leuk om even over een autoweg te kunnen lopen, iets wat je meestal alleen bij de grote lopen ziet.
De eerste kilometers zat het tempo er goed in want ik liep vrij voorin maar ik wist wel dat ik dat niet al te lang zou vol houden ( gezien het weinig snelheidswerk dat ik had gedaan de laatste drie maanden). Vlak voor Ried liet ik het tempo wat vieren en langs de Rie was het ook even pittig met het frisse briesje tegen. Inmiddels was ik ook alleen komen lopen maar dat vond ik wel best, kon ik proberen het tempo vlak te houden. Via Slappeterp,Peins en Schalsum liepen we weer naar Franeker. Ik finishte in 1.32.34, een tijd waar ik zeer tevreden mee was.

Geen opmerkingen: