dinsdag 29 november 2011

Sinterklaasloop Bolsward


Maandagavond, het avondje van Sinterklaas. In plaats van een snelheidstraining deelnemen aan de Sinterklaasloop over 7.5 kilometer. Het was druk met 270 deelnemers en daarom dringen bij de start,dan het startschot en we gaan de donkere straten van Bolsward in. Veel deelnemers hebben een reflecterend hesje aan of lichtjes om de arm(en). Ik kan niet zo snel wegkomen door de drukte ( en ik ben ook niet zo`n snelle starter) maar na 2 kilometer komt het tempo er wel aardig in. De net aangeschafte lichtere wedstrijdschoenen lopen lekker. Ik hop net als die zaterdag van de ene loper naar de ander en kan een voor mij aardig hoog tempo aanhouden. Jammer dat 500 meter voor de finish de darmen wat opspelen maar ik weet met een eindtijd van 31.40 een voor mij bevredigende prestatie te leveren. Ik word 22e in een deelnemersveld van 270. De conditie is prima op dit moment door de gevarieerdere trainingen. Nu toewerken naar de Boscross Marathon in Diever waar het op doorzettingsvermogen en karakter aan zal komen, ik kijk er naar uit.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ah75J4zzHEhVdHVGYmpKZGhfdHpXRVBtUVpzcWUzR0E

Geen opmerkingen: