zondag 27 november 2011

Slachterin Wommels


Als voorbereiding van de Boscross Marathon liep ik afgelopen zaterdag de Slachterin in Wommels. Het doel was om onder de 1uur35 te gaan lopen en dat zou nog een hele kluif gaan worden gezien de redelijk stevige wind deze dag. Ruim 300 lopers gingen van start voor afstanden van 5, 10 of 21 kilometer met o.a. het passeren van de Slachtebrug over de N73.


De eerste 5 kilometer gingen in 22.33 dus aardig op schema maar het liep nog niet echt lekker. Gelukkig liep ik nog in een klein groepje zodat ik af en toe de luwte wat kon opzoeken. Na 9 kilometer had ik het gevoel wat beter in mijn ritme te komen en besloot ik het tempo te gaan verhogen. Pal tegen de wind naar De Klieuw weet ik twee lopers te achterhalen en voor me richting Reahus heb ik een hele groep zo`n 500 meter voor me in het verzier, kijken of ik daar naar toe kan lopen. Met het windje mee gaat het lekker en het 15 kilometerpunt word in 1.07.10 bereikt dus mooi op schema. Het stuk naar Easterein is weer wat lastiger doordat de wind schuin op kop staat maar ik kan het tempo er goed in houden. Steeds heb ik weer lopers voor me die ik als richtpunt gebruik om het tempo hoog te houden. De 20 kilometer word in 1.29.40 bereikt dus het gaat goed komen, de eerste dame loopt voor me dus nog steeds een mooi richtpunt.
Ik finish in Wommels in een tijd van 1.33.58, dus daar kan ik zeer tevreden over zijn! Nu nog twee weken naar Diever toe met deze week nog de Sinterklaasloop in Bolsward, een lange duurloop en een heuveltraining.
























































































































































































































































































Geen opmerkingen: