donderdag 8 maart 2012

Rondje Goutum,iets te lang!

Zondag had ik de 30 kilometer in Leeuwarden op het programma staan of te wel het Rondje Goutum. Nu komen we wel door Goutum en ook nog van twee verschillende kanten maar bij deze afstand ga je wel wat verder de provincie in. Heel leuk want dan kom je weer op paden en door dorpen waar je normaliter niet zo gauw komt. Lionitas was de gastheer en ze hadden heel wat afstanden op het programma staan. Meer dan 400 lopers kwamen er op af en dat was mooi voor de organisatie die het goed voor elkaar had. Elke kilometer duidelijk aangegeven en dus kun je mooi je tussentijden bijhouden.Het was fris weer door de mist dus de lange loopbroek nog maar aangedaan. Na de halve van Langezwaag kwam deze 30 kilometer misschien wel wat te vroeg voor me maar het voor mij nieuwe parcours trok me erg. Een eindtijd van 2uur30 zou al mooi zijn! Vanaf de start kon ik het benodigde tempo van 5 minuten de kilometer goed volhouden, Jammer dat ik na het verlaten van Goutum alleen kwam te lopen maar ik had wel steeds zicht op een groepje vlak voor me. Ondertussen werd het wat warmer en had ik de verzorgingsposten wel nodig om dorstgevoelens te onderdrukken. Het was mooi lopen over de dorpen Wirdum, Swichum en Eagum en het liep tot kilometer 20 best lekker. Hierna werd het toch wat minder maar tot kilometer 25 kon ik nog wel het benodigde tempo lopen.




In de nieuwbouw van Goutum kreeg ik het toch moeilijk, ik had dorst en ik raakte vermoeid. Ik moest af en toe even een klein stukje wandelen maar de wetenschap dat de finish dichtbij was zette me toch steeds weer in beweging. Zo kwamen dus weer bij atletiekbaan waar ik finishte in 2.31.07 slechts een minuutje boven de gehoopte tijd dus dat viel nog mee! Ik was toch blij dat ik deze afstand gelopen had want het geeft een goede basis voor de komen de tijd.

Geen opmerkingen: